Pestieket mentett az UniversiTeam a Szaharában - Kisalföld

Szerző: GOSZTONYI MIKLÓS

- 2009. január 23., péntek 07:30

Budapest-Bamako rali - Már a Szaharában jár a Budapest-Bamako rali egyetlen egyetemi csapata, a soproni UniversiTeam, amely sportszerűségből jelesre vizsgázott: kimentettek egy elakadt pesti csapatot.

Sporttársak mentése és defektek a saját kocsin – így összegezhető a Budapest-Bamako rali soproni UniversiTeam csapata legfrissebb híradása. Krámli Andrásnak, a soproniak első tisztjének tegnap délelőtt sikerült műholdas telefonon bejelentkeznie szerkesztőségünknél. Mint mondta, már a Szaharában járnak, de az előző táv megtétele sem volt sétakocsikázás. Folyókon is át kellett kelniük, az egyiknél elakadtak. Egy másik csapat segítségével sikerült kihúzniuk járművüket a vízből. A harmadik, a legnagyobb folyam gázlójának megtalálása jelentette a legizgalmasabb problémát. Végül a UniversiTeam jutott át először a túlpartra, így a soproniak – egy ideig – a mezőny élére kerültek. Úgy tűnt, estére elérik a tábort, ám délután CB rádión segélyhívásra lettek figyelmesek: a 117-es rajtszámú budapesti csapat beragadt egy homokdűnébe.

 

– A bajba jutottak közelében legalább húsz-harminc csapat autózott, de senki nem válaszolt nekik, hogy oké, megyünk segíteni – mesélte műholdas telefonján Krámli András. – Mi pár perc alatt úgy döntöttünk, marokkói idő szerint délután 5 körül, hogy még ha emiatt időveszteséget is szenvedünk, visszakanyarodunk hozzájuk, s kimentjük őket. Egyeztettük a koordinátákat. Kiderült légvonalban alig 15 kilométerre vannak tőlünk. Igen ám, de hogy eljussunk hozzájuk, egy sziklás terepet is le kellett gyűrnünk. Itt jól érvényesült Szücs Tibor társunk off-road tapasztalata. Ennek ellenére a hozzájuk vezető szakaszon mi is beragadtunk a homokba, három alkalommal is. Másfél-két órás ásással szabadítottuk ki a Toyotánkat, hogy aztán a 117-es rajtszámú pesti Hungaricum Team mentésére igyekezzünk. Együttesen már könnyebb volt kiszabadítani kocsijukat a homokdűnéből. Mindezek miatt több órás késedelmet szenvedtünk, de megérte: jó érzés, hogy mi is segíthettünk valakin. Utána konvojban mentük velük. Ezt követően Toyotánk két kereke is defektet kapott, így gumist kell keresnünk a Szaharában. Szerencsére négy pótkerékkel vágtunk útnak. A mentési munkát a rali szervezői egyébként külön pontokkal honorálják, ezért a kapott plusz pontokkal együtt maximális pontszámmal zárhattuk a napot – zárta Krámli András.

Linkek:

Kapcsolódó hírek: